www.hailateatru.ro

www.hailateatru.ro
Toate materialele de pe acest blog, plus multe altele, noi, pot fi gasite acum pe www.hailateatru.ro

vineri, 16 mai 2008

Duce-m-aş, dar n-aş pleca

Vrea să plece, dar nu poate. Găseşte scuze şi pretexte, caută supărări şi împăcări, aşteaptă minute şi secunde, scorneşte explicaţii şi argumente. „Ultimul minut!” „30 de secunde. Ce facem în 30 de secunde? Ce făceam şi-ntr-un minut, dar de două ori mai repede”. Aşa e omul: nehotărât, plângăcios, afectuos, răutăcios, drăgăstos, labil, doritor de afecţiune, fricos de singurătate, emoţionat.

Cine-i mai deştept, Solido sau Tutuca? Nu poţi spune exact, pentru că fiecare are un ceva al său. El ştie distanţa dintre Pământ şi Lună (exagerată puţin, dar merge), în timp ce ea vorbeşte fluent mai multe limbi străine (franceza, italiana, engleza). Nu se suportă unul pe altul, dar nici nu se pot separa – parcă sunt siamezi.

Ea vrea să i se povestească, el vrea linişte. Ajung la un compromis: el o să i se destăinuie marţi. Ce conotaţie psihologică are ziua asta! Când vrei neapărat să nu-ţi iasă ceva, când vrei să convingi pe cineva că te apuci de treabă, când nu mai ai cum să fugi de răspundere, promiţi: încep marţi. Ziua trece, vine miercuri şi promiţi din nou: marţi!

Cei doi îţi vorbesc despre ei ca oameni, despre ei ca actori, despre tine ca spectator, despre lume ca existenţă, despre sentimente ca viaţă. Îţi dau tot ce vrei să primeşti, doar să fii deschis şi dispus să iei.

Oana Pellea şi Mihai Gruia Sandu formează o echipă de excepţie, iar „Mă tot duc” este o piesă la care ajungi cu greu. Biletele se vând ca pâinea caldă, iar sala e mereu plină ochi. Stau oamenii pe jos, doar să-i vadă, să-i respire.

Ieri, însă, am avut impresia că Oana Pellea a avut o zi proastă. A plâns mult, foarte mult, iar gestul de final (cut it short), când publicul era dispus să aplaude minute în şir, nu mi s-a părut corect. Şi s-a tot dus...

4 comentarii:

Anonim spunea...

hmmm
ce chestie
ieri am fost si eu...
l am vazut spectacolul de 4 ori.Pellea mi s a parut ieri de exceptie.Dar e cum spui...primim cit putem duce.....nu stiu cit a plins pentru ca am plins odata cu ea:)...si nu pot contabiliza sufletul daruit de cineva pe tava...daca e mult sau nu....nu pot judeca!Pot doar primi sau nu.Si acum hai sa discutam putin gestul de la aplauze!Da...el inseamna clar..."cut it short"si bravo ei!!!Atitia actori am vazut tragind de aplauze ....fortind aplauzele...incit BRAVO EI!are si un interviu in care spune ca ideal pt ea e un spectacol la care sa nu se aplaude.....vezi...cum judecam ...sa dea domnul sa ajungem ziua cind doar sa ne bucuram....in rest...superba cronica!

Anonim spunea...

te citesc pt imi place teatrul.te citesc pentru ca scrii bine.de cind ai scris cronica de la buzunarul cu piine ...asteptam cronica de la ma tot duc...asta pt sint fan Oana Pellea.pentru ca mi se pare uimitoare.pt fiecare rol pe care il face e altfel....sint in sala la ma tot duc de vreo 22 de reprezentatii:)sala e plina pentru ca pe linga tehnica exceptional stapinita de aceasta actrita, in fiecare seara....pur si simplu ea daruieste....m a durut contabilizarea ....emotiei...pe care ai facut-o...e pacat...nu trebuie sa imi apara comentariul, chiar nu trebuie.am simtit doar nevoia sa iti spun tie asta.ai talent ,ai facut un blog tocmai pt astia ca noi care mai au nevoie de teatru, de emotie, de artisti adevarati.e pacat.....pe bune?un anonim oarecare...da mi tu ce nume vrei....

Anonim spunea...

superba piesa!Geniala pellea!

hai la teatru spunea...

anonim 1: aplauzele se primesc si ele cu gratie. te citez sau ma citez: primim cat putem duce. pellea nu poate duce aplauzele?

anonim 2: multumesc pentru aprecieri. imi pare rau ca te-a durut contabilizarea. si pe mine m-a durut gestul ei. pentru nu aplaud oricand si oricum si oricat.